Social Icons

Pages

Tuesday, December 27, 2011

I.M.Y

A cigarette fills an empty room  
Smell of heartbreaks and cheap perfume  
Photos scattered across my wall 
Maybe someday I'll take them off, but I miss you  
Yeah, I still miss you
Yeah! In the middle of the night  
When I feel you by my side,  
Well it's nothing but a memory.  
What if we never said goodbye, 
If I never made you cry  
Baby this is killing me,  
So love me bad, love me bad  
Yeah love me bad again.
All those words I never said,  
On my lips taste like regret. 
Promises like fake tattoos  
After all that we've been through  
Well I miss you  
Yeah, I still miss you
Yeah! In the middle of the night  
When I feel you by my side,  
Well it's nothing but a memory.  
What if we never said goodbye, 
If I never made you cry  
Baby this is killing me,  
So love me bad, love me bad  
Yeah love me bad again and again and again and again and again…  
Again and again and again and again and again…
Love me bad, love me bad, love me bad

In the middle of the night  
When I feel you by my side,  
Well it's nothing but a memory.  
What if we never said goodbye, I
f I never made you cry Baby this is killing me,  
So love me bad, love me bad  
Yeah love me bad again  
So love me bad, love me bad  
Yeah love me bad again and again and again

p/s: 

b'coz of 1 word, 
the situation seem cold..

already tried to avoid...
already tried to delete....
but it become deeper n deeper...
o allah, this heart is belongs to you...
show me the right route....
show me the sign... 
amiiin...

Monday, December 26, 2011

Cuti itu Indah






Alhamdulillah...
Syukran ya Allah, di kurniakan aku masa untuk ak bersama keluarga ku yang tercinta...
Kualiti itu lebih penting berbanding kuantiti...
dan 3 hari aku berada di rumah adalah masa yang terindah...
suasana yang sangat tenang, aman dan gembira....
Aku bersyukur ya Allah dengan rahmatMu...

23 dis 2011 - Mission imposible @ tv3 with my bros...
24 dis 2011 - Nasi lemak @ Port Dickson
25 dis 2011 - Badminton pukul angin =P
26 dis 2011 - Siakap stim, udang butter
mencari tempat berteduh

Bola pengikat kasih sayang

4 tona warna alam yang indah

Bunga liar di belakang rumah

Rezeki kelapa melimpah

Bunga liar sebelum di mesin oleh abah

Rajin kan my brothers ni...
cube carik mane shuttle nyer


Masa untuk berehat telah tamat Aisyah...
You already paused it....
Now, work again... and again...
Read....again...again n again...
write...write and write...
Nawaitu lillahi taala...
REFRESH....InsyaAllah with better performance...


p/s: sempat lak aku bace novel " Mungkinkah Milikku" karya Rahul Iskandar yang x tau siapa empunyanye tertinggal kat umah aku....hehe...sronok2!... sebab da lame kot x bace novel.... well,tetibe aku rase cite tu byk kaitannyer plak ngan sekeliling aku...hakhak...terbawak2 =P

Sunday, December 18, 2011

Untuk Semua Rasa Allah Hebat

Rehlah 18 Dis 2011 @ De tropika UTM



Ya Allah Engkau mengetahui bahawa hati-hati ini telah berkumpul kerana mengasihimu...bertemu untuk mematuhiMu, bersatu memikul beban dakwah mu..Hati-hati ini telah berjanji setia untuk mendaulat dan menyokong syari'at Mu, maka eratlah " Ya Allah akan ikatannya ..kekalkan kemesraan antara hati-hati ini..tunjuklah kepada hati-hati ini akan jalannya..Penuhkan hati ini dengan cahaya RABBANIMU...yang tidak kunjung malap..Lapangkan hati-hati ini dengan limpah iman dan keyakinan dan keindahan tawakalMu..Hidup suburkan hati-hati dengan MA'RIFAT tentangmu...maka matikanlah pemilik hati-hati ini sebagai syuhada' dalam agama Mu..Engkaulah sebaik-baik sandaran dan sebaik-baik penolong.....

Jika....

 
Ya Allah jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu, agar bertambah kekuatanku untuk menyintaiMu..

Ya Muhaimin jika aku jatuh hati, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya tertaut padaMu agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu…

Ya Rabbana jika aku jatuh hati, jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMu..
Ya Rabbul Izzati jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMu…

Ya Allah jika aku menikmati cinta kekasihMu, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMu..

Ya Allah jika aku jatuh hati pada kekasihMu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dlm perjalanan panjang menyeru manusia kpdmu…

Ya Allah jika Kau halalkan aku merindui kekasihMu, jangan biarkan aku melampaui batas sehingga melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi hanya kepadaMu

Amin….

Saturday, December 17, 2011

Everyone is unique~


 Robbie Williams - My Way

And now the end is near
So I face the final curtain
My friend, I'll say it clear
I'll state my case of which I'm certain

I've lived a life that's full
I've travelled each and every highway
And more, much more than this
I did it my way

Regrets, I've had a few
But then again, too few to mention
I did what I had to do
And saw it through without exception

I planned each charted course
Each careful step along the byway
Oh, and more, much more than this
I did it my way

Yes, there were times, I'm sure you knew
When I bit off more than I could chew
But through it all when there was doubt
I ate it up and spit it out
I faced it all and I stood tall
And did it my way

I've loved, I've laughed and cried
I've had my fails, my share of boozing
And now as tears subside
I find it all so amusing
To think I did all that
And may I say, not in a shy way
Oh, no, no not me
I did it my way

For what is a man, what has he got
If not himself, then he has not
To say the things he truly feels
And not the words he would reveal
The record shows I took a blow
And did it my way

Rumpai laut





Assalamualaikum....
Currently i'm addicted with this 












do u know what is it?
it a seaweed....
hehe...my first time eating it when i'm in form 5.... doubt to eat that time....
but....yeah.. it's not sooo bad....delicious!
n lately i craving it...
it nice ok! although many people not like it....heeeee~

so now i want to share the benefit of eating the seaweed..
1.minerals : calcium, sodium, magnesium, potassium, iodine, iron and zinc
2.Vitamins C, niacin, B1, B2, B6 and B12.
3.Cleanser to get rid of the toxins in your body
4. regulate the hormones
5.speeds up the metabolism 
6.promotes a young looking skin color 
 source : http://www.oohoi.com/natural remedy/everyday_food/benefits-of-seaweed.htm
7.Prevent aging and chronic disease
8.Prevent cellular mutations that cause cancer
9.Relieve menopausal symptoms
10.Prevent birth defects
11.Alkalize your blood
12.Lower cholesterol
13.Balance thyroid function
14.Detoxify your body from heavy metals, environmental pollutants, and carcinogens.
15.Have anti-inflammatory effects
16.Control the growth of pathogenic viruses, candida, and pathogenic bacteria 
17.Fight constipation 
18.Lower your blood pressure and reduce tension
19.Improve your heart health
20.Contain powerful antioxidants
Source:http://bodyecology.com/articles/8_healthy_seaweeds.php
21.sea vegetables are 10 to 20 times higher in vitamins, minerals and amino acids.
22. 10 times the calcium of milk. 
23. compared to the iron available in beef, sea lettuce has 25 times more, hijiki 8 times more, and wakame and other kelps, four times more.
24.Ocean vegetables help by breaking down the fat and flushing it out of your system
25.Strengthen your immune system.
26.slashes your risk of a heart attack. Its nutrients clear the plaque in your arteries.
27.high in fiber. Our colons rejoice when they get their daily dose of it! Seaweed cleans our digestive system: it soothes, disinfects, and nourishes distressed surfaces; helps out with the metabolism of lipids; and maintains a healthy balance of digestive yeasts and bacteria in the intestines.
28.gives us glossier hair and luminous skin 
source :http://www.oceanvegetables.com/seaweed-benefits.html
 

Tuesday, December 6, 2011

Baby blue

Sweetkan lagu ni...
dengar time ni

scene potong kek wedding kazen aku...


Walaupon byk jer lagu mse majlis tu, tp sbb waktu lain aku sibuk kasi gift kat pintu utama so, aku dengan suke ati jer kate lagu ni lagu tema die....hikhik...
Btw, congrate bro!....

Tuesday, November 29, 2011

1433H



Alhamdulillah, da 2 tahun da aku menulis dalam blog ni...
Hmmm, kalau ade impact factor tuk blog, bpe agaknyer ley dpt ek?
happy bithday bluvychoc!
Semoga pertambahan umur blog ni, aku akan lebih rajin menghapdet info2 bergune kepada semua...(gitew =P)

Selamat menyambut maal hijrah 1433H  juge...
Semoga kite melangkah ke tahun baru ini dengan semangat yang lebih jitu & istiqamah....InsyaAllah..
p/s : fokus pada SATU aim utk tahun baru ni >>>mahu lebih berDISIPLIN!!

Sunday, November 20, 2011

skill

Assalamualaikum w.b.r.t....

SKILL
What you already learn become your own skill...
Skill need to practice otherwise you may be forget it...
Definition from wikipedia :
A skill is the learned capacity to carry out pre-determined results often with the minimum outlay of time, energy, or both. 
Definition of from dictionary.com :
1.
the ability, coming from one's knowledge, practice, aptitude, etc., to do something well: Carpentry was one of his many skills.
2.
competent excellence in performance; expertness; dexterity: The dancers performed with skill.
3.
a craft, trade, or job requiring manual dexterity or special training in which a person has competence and experience: the skill of cabinetmaking.
4.
Obsolete . understanding; discernment.
5.
Obsolete . reason; cause.
 READING, WRITING, LANGUAGE, DRIVING, RIDING, SPORT, SWIMMING, CALCULATING, MANAGING, ORGANISING, 
all of that are some of the skills that we empower ourselves...
However, today i just want to focus on SKILL OF WRITING...
why we need skill to write? because writing is one of the way of transfer knowledge...
if you not write it in good language and well organize, what you want to say will not tranfer to the readers...

Writing for publication: A practical Six Step Approach 
by Driscoll et.al (2011)
  Step 1: Read to write
Reading and examining different styles of journal writing and identifying the different patterns and sequences in which a professionally written article is structured. 
Visualising a suitable style through seeing different ways of structuring writing can provide a map for a potential author intending to write for publication.
Step 2: Select the journal you intend to write for 
It is more preferable to select the journal you wish to write for and then begin to construct your article around those publishing requirements.
In this way writing becomes focused on that journal style and the reader audience limiting the possibility of the article then being rejected
Step 3: Avoid writing the article before you plan what you have to say 
 poses three broad questions to help define (and structure) the article:
What am I writing about?
Who am I writing it for?
Why am I telling them this?
Planning the article includes undertaking a literature search on the topic you are writing about. 
For instance, how satisfied are you with the theoretical evidence supporting the topic you are to write about? It is likely that a general search of the topic will uncover new aspects of the article to consider, as well as highlight gaps in the literature.
It will also clarify your thoughts and help you become more focused on what you are going to write. A good way to start your search is to see if there is already a published literature review on your topic of interest.
Step 4: Contact the editorial team
What new authors may not be aware of is the content of journals is planned over many months.
It can be extremely disheartening to find an article rejected, not because of the standard of written work, but because a similar article has already been written and is due out in a forthcoming edition.
It might also be worth considering that a conversation with one of the journal team will not only flag up your work to the journal, but may include agreeing a deadline to forward the completed manuscript.
Step 5: Use the journal as a template for structuring your writing
Step 6: Prepare the final manuscript for publication
At this stage it is important to cross reference the Guide for Authors to give your article a final polish before submission.


May be i need to practise this to become publish!... practice it....!

p/s: i think i know why it a bit difficult for me to write a manuscript...
because in manuscript, all the data n details are straight forward explained..
but i am a bit secretive...huhu... it have been shown in most of this blog entries...
Do i need to be more straight forward...(**)hmm

Wednesday, November 16, 2011

Special

19 Hadis nabi mengenai wanita. 

1. Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah akan hal tersebut, jawab baginda, "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia". 

2. Apabila seseorang perempuan mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya. Allah mencatatkan baginya setiap hari dengan 1,000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1,000 kejahatan. 

3. Apabila seseorang perempuan mulai sakit hendak bersalin, maka Allah mencatatkan baginya pahala orang yang berjihad pada jalan Allah. 

4. Apabila seseorang perempuan melahirkan anak, keluarlah dia dari dosa-dosa seperti keadaan ibunya melahirkannya. 

5. Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan. 

6. Apabila semalaman ibu tidak tidur dan memelihara anaknya yang sakit, maka Allah memberinya pahala seperti memerdekakan 70 hamba dengan ikhlas untuk membela agama Allah. 

7. Barangsiapa yang menggembirakan anak perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah dan orang yang takutkan Allah, akan diharamkan api neraka ke atas tubuhnya.

8. Barangsiapa membawa hadiah, (barang makanan dari pasar ke rumah) lalu diberikan kepada keluarganya, maka pahalanya seperti bersedekah. Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa yang menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail. 

9. Tiap perempuan yang menolong suaminya dalam urusan agama, maka Allah memasukkan dia ke dalam syurga lebih dahulu daripada suaminya (10,000 tahun). 

10. Perempuan apabila sembahyang lima waktu, puasa bulan Ramadhan, memelihara kehormatannya serta taat akan suaminya, masuklah dia dari pintu syurga mana sahaja yang dikehendaki. 

11. Wanita yang solehah (baik) itu lebih baik daripada 1,000 lelaki yang soleh. 

12. Aisyah berkata, "Aku bertanya kepada Rasulullah, siapakah yang lebih besar haknya terhadap wanita? Jawab Rasulullah, "Suaminya. "Siapa pula berhak terhadap lelaki?" Jawab Rasulullah, "Ibunya". 

13. Apabila memanggil akan engkau dua orang ibubapamu, maka jawablah panggilan ibumu dahulu. 

14. Wanita yang taat akan suaminya, semua ikan-ikan di laut, burung di udara, malaikat di langit, matahari dan bulan semua beristighfar baginya selama mana dia taat kepada suaminya serta menjaga sembahyang dan puasanya.

15 Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah dari mana-mana pintu yang dia kehendaki dengan tidak dihisab. 

16 Syurga itu di bawah tapak kaki ibu. 

17 Wanita yang tinggal bersama anak-anaknya akan tinggal bersama aku (Nabi s.a.w) di dalam syurga. 

18 Barangsiapa mempunyai tiga anak perempuan atau tiga saudara perempuan atau dua anak perempuan atau dua saudara perempuan lalu dia bersikap ihsan dalam pergaulan dengan mereka dan mendidik mereka dengan penuh rasa takwa serta bertanggungjawab, maka baginya syurga. 

19 Daripada Aisyah r.a. Barangsiapa yang diuji dengan sesuatu daripada anak-anak perempuannya, lalu dia berbuat baik kepada mereka, maka mereka akan menjadi penghalang baginya daripada api neraka. 

source : iluvislam.com

p/s : Sindrom non-stable emotion....
Your existence make my life calm...(^;^)
Thank you Allah =)

Tuesday, November 15, 2011

Keep climb!



" We keep going back, stronger, not weaker,
because we will not allow rejection to beat us down,
It only strengthen our resolve.
To be successful there is no other way" 


"Never give up on your dream..
Perseverance is all importance.
If you don't have the desire and the belief in yourself to keep trying 
after you've been told should quit, you'll never make it"

"I take rejection as someone blowing a bugle in my ear
to wake up and get going, rather than retreat"


"We have an innate desire to endlessly grow, learn and develop.
We want to become more than what we already are.
Once we yield to this inclination for continuous and never ending improvement,
we lead a life of endless accomplishments and satisfaction."

"History has demonstrated that the most notable winners usually encounter heart breaking obstacles
before they triumphed. They won because they refused to become discouraged by the defeats."

-All quotes are from successful people of the world cited from book 'the 25 principles of success'~Jack Canfield-

Sept 2011 - jmad@elsevier.com, " I regret to inform you that your paper is outside of the scope of the journal"
Oct 2011 -coir@zmk.unibe.ch " your manuscript has been denied publication in this journal"

Nov 2011 - finel@pratt.duke.edu " I am sorry to say that the submission you offered is not specially well suited for our journal."

p/s : Ya Allah, give me strength...
Every  Allah's creature have their own ability.... 
tortoise also can defeat rabbit because it have patience and not give up!

Tuesday, November 1, 2011

1.11.11

Nice combination of number kaaaan...
motif post video ni???
nak update entry tuk tarikh ni...hikhik...
so, x tau nak pos ape...
pos la cite korea kegemaran saye...
cute couple mong ryong n chun hyang..=)



p/s : yees...truly true..=

Saturday, October 29, 2011

Here, the place where i belongs....

Bismillahirrahmannirrahim.....


"kaklong balik x raya haji nanti?"
"Insyaallah balik sbb professor pelawat tu sampai hari isnin bukan hari ahad."
"Kalau x blk hari raya haji, balik la jumaat ni'
"Hehe...jumaat tu maksudnyer esokla mak"
"Aar ek esok.."
"Ok...insyaallah... tengoklar dulu camne"


-Sedih-terharu-sebak-rasa bersalah-hiba


bercampurbaur


Terlalu sibukkah aku?
 
yelar...patutnyer aku balik awal bulan ni g kenduri kazen aku...
mesti best kan jumper sume sedara yang da lame x jumpe..
yela ari raye aritu pon x jumpe semua..
tapi yela... tanggungjawab kerja juga perlu ditunaikan...



Jika difikirkan pasal kesibukkan
Kesibukan dunia ni tiada akhirnya..
betul tak?


Daripada aku stay kat jb ni...
tapi hati rasa bersalah...
baik aku balik...
jb melaka berapa jauh sangat la kan...

Dalam hati aku bersyukur dapat keje kat jb..
paling kurang kalau nak balik kampung x sampai 3 jam...tiket bas pon insyaallah senang nak dapat...

Kali ni aku balik naik bas.... 
Alhamdulillah cousin aku ade yang keje kat jb gak..
So esok kitorang balik same2...

dah lame x balik naik bas...
rase fresh lak...
ley merehatkan badan n minda dalam bas...


Alhamdulillah 1 buku yang aku bekalkan sepanjang perjalanan aku sempat khatam...
itu salah satu hikmahnya...
yela...kalau kat jb susah tul nak habiskan baca buku...

melaka central
tempat yang memang aku suke merayau2 kat ctu...
lame x pegi sini...hehe..
rindu plak mase undergrade dlu...
time x de kete lagi mmg kene g sini la
stesen bas alor gajah pon da siap...
lagi satu hikmah aku balik naik bas ni..
kalau x tak tau tempat sendiri da makin maju...hikhik..

Betullah kata orang rumah dan keluarga itu syurga kita didunia...
walaunpun masih diatas bumi yang sama...
menghirup udara yang sama... mengandungi oksigen, karbon dioksida dan nitrogen
tapi suasananya berbeza...
seperti hilang seketika masalah semasa...
walaupun masih wujud...
bukan melarikan diri 
tapi mungkin dengan pergi jauh sedikit dari tempat kita menyibukkan diri..
kita dapat berfikir dengan lebih waras untuk menyelesaikan perkara-perkara yang belum selesai...
insyaallah...

"Wahai Tuhanku. Cucurilah rahmat kepada mereka berdua sebagaimana mereka telah mencurahkan kasih sayangnya memelihara dan mendidikku semasa kecil." (Al-Israa':24)







Sunday, October 23, 2011

Thursday, October 13, 2011

Everything is belongs to HIM



"Allah! there is no god but He! To Him belongs the Most Beautiful Names." (Qur'an 20:8)

1. Ar-Rahman

  • The One who has plenty of mercy for the believers and the blasphemers in this world and especially for the believers in the hereafter.
  • The Most Merciful

2. Ar-Rahim

  • The One who has plenty of mercy for the believers.
  • The most Compassionate

3. Al-Malik

  • The One with the complete Dominion, the One Whose Dominion is clear from imperfection.
  • The King, the Monarch

4. Al-Quddus

  • The One who is pure from any imperfection and clear from children and adversaries.
  • The Holy one

5. As-Salam

  • The One who is free from every imperfection.
  • The Peace, The Tranquility

6. Al-Mu'min

  • The One who witnessed for Himself that no one is God but Him. And He witnessed for His believers that they are truthful in their belief that no one is God but Him.
  • The One with Faith
  • The Faithful, The Trusted

7. Al-Muhaymin

  • The One who witnesses the saying and deeds of His creatures.
  • The Protector
  • The vigilant, the controller

8. Al-'Aziz

  • The Defeater who is not defeated.
  • The Mighty
  • The Almighty, the powerful

9. Al-Jabbar

  • The One that nothing happens in His Dominion except that which He willed.
  • The all Compelling

10. Al-Mutakabbir

  • The One who is clear from the attributes of the creatures and from resembling them.
  • The Haughty, the Majestic
  • The Imperious

11. Al-Khaliq

  • The One who brings everything from non-existence to existence.
  • The Creator, the Maker

12.Al-Bari'

  • The Creator who has the Power to turn the entities.
  • The Artificer, the Creator

13.Al-Musawwir

  • The One who forms His creatures in different pictures.
  • The Fashioner
  • The Organizer, the Designer

14.Al-Ghaffar

  • The One who forgives the sins of His slaves time and time again.
  • The Forgiving, the Forgiver

15.Al-Qahhar

  • The Subduer who has the perfect Power and is not unable over anything.
  • The Almighty, the Dominant

16.Al-Wahhab

  • The One who is Generous in giving plenty without any return.
  • The Donor, the Bestower

17. Ar-Razzaq

  • The Provider, the Sustainer

18. Al-Fattah

  • The One who opens for His slaves the closed worldly and religious matters.
  • The Opener, the Revealer

19. Al-'Alim

  • The Knowledgeable; The One nothing is absent from His knowledge.
  • The all Knowing, the Omniscient

20. Al-Qabid

  • The One who constricts the sustenance.
  • The Contractor, The Restrainer, the Recipient.

21. Al-Basit

  • The One who expands and widens.
  • The Expander, He who expands

22. Al-Khafid

  • The One who lowers whoever He willed by His Destruction.
  • The Abaser, the Humbler

23. Ar-Rafi'

  • The One who raises whoever He willed by His Endowment.
  • The Raiser, the Exalter

24. Al-Mu'iz

  • He gives esteem to whoever He willed, hence there is no one to degrade Him;
  • The Honorer, the Exalter

25. Al-Muzil

  • Degrades whoever he willed, hence there is no one to give him esteem.
  • The Abaser, the Degrader, the Subduer

26. As-Sami'

  • The One who Hears all things that are heard by His Eternal Hearing without an ear, instrument or organ.
  • The Hearer, The All hearing, all knowing.

27. Al-Basir

  • The One who Sees all things that are seen by His Eternal Seeing without a pupil or any other instrument.
  • The Seer, The discerning, the All seeing.

28. Al-Hakam

  • He is the Ruler and His judgment is His Word.
  • The arbitrator, the Judge

29. Al-'Adl

  • The One who is entitled to do what He does.
  • The justice, the equitable. The Just.

30. Al-Latif

  • The Most Gentle, the Gracious.
  • The One who is kind

31. Al-Khabir

  • The One who knows the truth of things.
  • The Aware. The Sagacious, one is who is aware.

32. Al-Halim

  • The One who delays the punishment for those who deserve it and then He might forgive them.
  • The Gentle. The most patient, the Clement.

33. Al-'Azim

  • The One deserving the attributes of Exaltment, Glory, Extolment, and Purity from all imperfection.
  • The Great, Mighty

34. Al-Ghafoor

  • The One who forgives a lot.
  • The Forgiving, the Pardoner.

35. Ash-Shakur

  • The One who gives a lot of reward for a little obedience.
  • The Grateful, the Thankful

36. Al-'Ali

  • The One who is clear from the attributes of the creatures.
  • The most high, the exalted.

37. Al-Kabir

  • The One who is greater than everything in status.
  • The great, the big.

38. Al-Hafiz

  • The One who protects whatever and whoever He willed to protect.
  • The Guardian, the preserver.

39. Al-Muqit

  • The One who has the Power.
  • The maintainer, The Nourisher

40. Al-Hasib

  • The One who gives the satisfaction.
  • The noble, The Reckoner

41. Aj-Jalil

  • The One who is attributed with greatness of Power and Glory of status.
  • The Majestic. The honorable, the exalted.

42. Al-Karim

  • The One who is clear from abjectness.
  • The most generous, the Bountiful.

43. Ar-Raqib

  • The One that nothing is absent from Him. Hence it's meaning is related to the attribute of Knowledge.
  • The Guardian, the watchful. Watcher.

44. Al-Mujib

  • The One who answers the one in need if he asks Him and rescues the yearner if he calls upon Him.
  • The Responder. The respondent, one who answers.

45. Al-Wasi'

  • The Englober. The enricher, the Omnipresent, the Knowledgeable.

46. Al-Hakim

  • The One who is correct in His doings.
  • The most Wise, the Judicious.

47. Al-Wadud

  • The Affectionate, the Loving.

48. Al-Majid

  • The One who is with perfect Power, High Status, Compassion, Generosity and Kindness.
  • The Glorious, the exalted.

49. Al-Ba'ith

  • The One who resurrects for reward and/or punishment.
  • The Resurrector, the Raiser from death.


50. Ash-Shahid

  • The One who nothing is absent from Him.
  • The Witness

51. Al-Haqq

  • The One who truly exists.
  • The Truth, the Just.

52. Al-Wakil

  • The One who gives the satisfaction and is relied upon.
  • The Guardian, the Trustee

53. Al-Qawee

  • The One with the complete Power.
  • The powerful, the Almighty, The Strong

54. Al-Matin

  • The One with extreme Power which is un-interrupted and He does not get tired.
  • The Strong, the Firm

55. Al-Walee

  • The Supporter, the Friend, the Defender the master.

56. Al-Hamid

  • The praised One who deserves to be praised.
  • The Praiseworthy , the Commendable

57. Al-Muhsi

  • The One who the count of things are known to him.
  • The Counter

58. Al-Mubdi'

  • The One who started the human being. That is, He created him.
  • The Beginner, the Creator, The Originator

59. Al-Mu'eed

  • The One who brings back the creatures after death.
  • The Restorer, the Resurrector.

60. Al-Muhyee

  • The One who took out a living human from semen that does not have a soul. He gives life by giving the souls back to the worn out bodies on the resurrection day and He makes the hearts alive by the light of knowledge.
  • The Bestower, the Life Giver.

61. Al-Mumeet

  • The One who renders the living dead.
  • The Bringer of Death. The Death Giver.

62. Al-Hayy

  • The One attributed with a life that is unlike our life and is not that of a combination of soul, flesh or blood.
  • The Living. The Alive, the ever living.

63. Al-Qayyum

  • The One who remains and does not end.
  • The Self-Subsistent, The Eternal, the Self Sustaining.

64. Al-Wajid

  • The Rich who is never poor. Al-Wajd is Richness.
  • The all perceiving, the Opulent, the Finder.

65. Al-Wahid

  • The One without a partner.
  • The One, the Unique.

66. Al-Majid

  • The One who is Majid.
  • The Noble, the illustrious.

67. Al-Ahad

  • The only, the Unique.

68. As-Samad

  • The Master who is relied upon in matters and reverted to in ones needs.
  • The Perfect, the Eternal.

69. Al-Qadir

  • The One attributed with Power.
  • The Able, the Capable, the Omnipotent.

70. Al-Muqtadir

  • The One with the perfect Power that nothing is withheld from Him.
  • The Capable, The all Powerful

71. Al-Muqaddim

  • He makes ahead what He wills.
  • The Presenter, The Advancer, The Expediter

72. Al-Mu'akhkhir

  • The One who delays what He wills.
  • The Fulfiller, the keeper behind, The Deferrer

73. Al-'Awwal

  • The One whose Existence is without a beginning.
  • The First

74. Al-'Akhir

  • The One whose Existence is without an end.
  • The Last

75. Az-Zahir

  • The Apparent, the Exterior, The Manifest
  • The One that nothing is above Him and nothing is underneath Him, hence He exists without a place.

76. Al-Batin

  • The Hidden, the Interior, the Latent

77. Al-Wali

  • The One who owns things and manages them.
  • The Governor, The Ruler, The Master

78. Al-Muta'ali

  • The One who is clear from the attributes of the creation.
  • The Exalted, The most high, one above reproach.

79. Al-Barr

  • The One who is kind to His creatures, who covered them with His sustenance and specified whoever He willed among them by His support, protection, and special mercy.
  • The Benefactor, The Beneficent, the Pious.

80. At-Tawwab

  • The One who grants repentance to whoever He willed among His creatures and accepts his repentance.
  • The Acceptor of Repentance, The Forgiver, the Relenting.

81. Al-Muntaqim

  • The One who victoriously prevails over His enemies and punishes them for their sins. It may mean the One who destroys them.
  • The Avenger

82. Al-'Afuww

  • The One with wide forgiveness.
  • The Forgiver, the effacer, the Pardoner

83. Ar-Ra'uf

  • The One with extreme Mercy. The Mercy of Allah is His will to endow upon whoever He willed among His creatures.
  • The merciful, the Ever Indulgent.

84. Al-Muqsit

  • The One who is Just in His judgment.
  • The Just, the Equitable

85. Aj-Jami'

  • The One who gathers the creatures on a day that there is no doubt about, that is the Day of Judgment.
  • The Collector, the comprehensive, Gatherer

86. Al-Ghanee

  • The One who does not need the creation.
  • The rich, the all sufficing, Self-Sufficient

87. Al-Mughnee

  • The One who satisfies the necessities of the creatures.
  • The Enricher, sufficer, the bestower.

88. Al-Mani'

  • The Supporter who protects and gives victory to His pious believers. Al-Mu'tiy
  • The Withholder
  • The Preventer, the prohibiter, the defender.

89. Ad-Darr

  • The One who makes harm reach to whoever He willed.
  • The Distresser , The afflictor, the bringer of Adversity.

90. An-Nafi'

  • The One who gives benefits to whoever He wills.
  • The Beneficial Benefactor

91. An-Nur

  • The One who guides.
  • The Light

92. Al-Hadi

  • The One whom with His Guidance His believers were guided, and with His Guidance the living beings have been guided to what is beneficial or them and protected from what is harmful to them.
  • The Guide

93. Al-Badi'

  • The One who created the creation and formed it without any preceding example.
  • The Wonderful, the maker, Incomparable

94. Al-Baqi

  • The One that the state of non-existence is impossible for Him.
  • The Enduring, the Everlasting, the eternal

95. Al-Warith

  • The One whose Existence remains.
  • The Inheritor, The Heir

96. Ar-Rashid

  • The One who guides.
  • The Rightly Guided, The Conscious, the Guide

97. As-Sabur

  • The One who does not quickly punish the sinners.
  • The most Patient, the Enduring.

98. Malik Al-Mulk

  • The One who controls the Dominion and gives dominion to whoever He willed.
  • The Ruler of the Kingdom, king of the Universe

99. Zul-l-Jalal wal-Ikram

  • The One who deserves to be Exalted and not denied.
  • Lord of Majesty and Generosity
source : www.islamcan.com

Saturday, October 8, 2011

Anjakan paradigma



#Dialog 1#
" i really hope that we can work together with same aims that improve the the quality of our nation and our religion "
"You are chosen to be here, with them. all the motivated people "

#Dialog 2#
" My daughter study at international school, currently she take bahasa malayu as one of the optional subjek"
" Do you know anyone that do a tuition? i think i need a teacher to teach my daughter bahasa melayu"
"Yes, i have a friend that teach bahasa melayu as a tuition teacher, may be i can ask him to be your daughter teacher"
// why not i take this opportunity. it just bahasa melayu, my mother tongue. instead of teach her, i also can improve communication in english because i will take my IELTS test insyaallah next month. n also extra money to pay for the IELTS test. hmmmm... nice deal right: win-win situation.//
.......... hehe...confirm being dr.naznin daughter's teacher.

#Dialog 3#
" i hope you can teach my daughter the basic of bahasa melayu. May be start with how to make sentence in bahasa melayu, the subject-predicate, verb, adjective n so on."
" Ok, i think today i start with kata ganti diri -hmmm, what is kata ganti diri in english ek?Saya, awak, kamu, dia, mereka, kami, kita"
// one of her exercise - a picture of a boy that cut the coconut and she need to fill in the blank for the word 'cut'.A.membelah, B. memotong, C.menggunting, D. menghiris....hehe, actually all of these words are "cut"... 
yes... i need  a skill to explain and differentiate all that. one more word that interesting is 'mengcungkil' same meaning with 'menampakkan' @ 'menonjolkan' @ 'memupuk' @ ' menyemai' ....hmmmm...=P//

p/s : #1 - workshop Pulai Spring, #2 - cafeteria Pulai Spring. #3 - taman sri pulai perdana

aku rasa aku telah melakukan anjakan paradigma dengan menjadi cikgu tusyen anak dr.naznin.  insyaallah aku akan lebih menghargai masa jika ada aktiviti tamabahan.... yela, jika difikir2 kan masa aku join igcesh dulu aku lagi bizi kot tapi ley gak submit n pegi 3 conference....hmmmmmm

Thursday, October 6, 2011

sampai syurga


Dengarlah pesanan ini ~>

1. Janganlah kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan ‘si dia’.

2. Bercintalah kau dengannya sekadar sahaja. Kelak mungkin ‘si dia’ bukan jodoh untukmu.

3. Jika kau ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum engkau berhak menjadi milik ‘si dia’.

4. Jika engkau menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melanggar syariat-Nya.

5. Kebahagiaan yang kau lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikatnya adalah selepas kau diijabkabulkan.

6. Jikalau engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik dalam untukmu, maka engkaulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu.

7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara berdating, cukuplah sekadar engkau tahu apa yang perlu kau tahu.

8. Bercintalah untuk mencapai cinta-Nya.

9. Jika engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.

10. Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima di sisi Allah, kelak Allah akan tarik kebahagiaan darimu.

✿~ Selamat Bercinta Sampai ke SYURGA ~✿
^_^
~ same2lah kite berMUHASABAH ~ T_T

source : facebook "aku cinta agamaku"

Saturday, October 1, 2011

Age of this relationship = 2 years ..(^_^)

Assalamualaikum w.b.r.t
Hehe...i just posted videos last month
Finger stuck  to type although i have many topics to share...huuu
1 of the most important thing is last month is BLUVY's birthday...
HAPPY BIRTHDAY BLUVY!
Alhamdulillah i am destined to be with u...hikhik...
love u dear....
thanks to be with me for this 2 years....
i'm happy sharing this life with u....
u have many contribution to my life n people around me...
sorry, there are many scratch on ur body...
because that time i not pro yet..heeee~
Insyaallah we will be together till end...
Healthfully...


love u my cute bluvy

Tuesday, September 27, 2011

Hanya Pada-Mu

Ku memohon dalam sujudku padaMu
Ampunkanlah segala dosa dalam diri 
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan 
Pendirianku... Keimananku...

Ku memohon dalam sujudku padaMu 
Ampunkanlah segala dosa dalam diri 
Ku percaya Engkau bisa meneguhkan 
Pendirianku... Keimananku...

Engkau satu cinta Yang selamanya aku cari
Tiada waktu ku tinggalkan 
Demi cintaku kepada-Mu 
Walau seribu rintangan 
Kan menghadang dalam diri 
Ku teguhkan hati ini 
Hanya padaMu ....
Ku pasrahkan...

Engkau satu cinta Yang selamanya aku cari
Tiada waktu ku tinggalkan 
Demi cintaku kepada-Mu 
Walau seribu rintangan 
Kan menghadang dalam diri 
Ku teguhkan hati ini 
Hanya padaMu ....
Ku pasrahkan...


Oh Tuhan... selamatkanlah hamba ini 
Dari segala fatamorgana dunia 
Oh Tuhan... jauhkanlah hamba ini 
Dari hidup yang sia-sia

Engkau satu cinta 
Yang selamanya aku cari
Tiada waktu ku tinggalkan 
Demi cintaku kepada-Mu 
Walau seribu rintangan 
Kan menghadang dalam diri 
Ku teguhkan hati ini 
Hanya padaMu ....
Ku pasrahkan...


source :Star Five-Satu Cinta
 

Sample text

Sample Text

Sample Text