Social Icons

Pages

Monday, May 30, 2011

it's ending of may

 260511
" what u got for biomaterial in undergraduate?"
"B" ..(actually i forgot that time, just now i've checked and ohh it's A-)
"biomechanics?"
"B+" (ok, it's true)
" that why dr., i don't know what i want to further my study"
"why"
"i think i have problem in understand this mechanic field, it not easy for me to visualize what will happen based on the problem"
"so, what subject u got A?"
"electrical, electronics n mathematics"
"yela...pegi la amik elektrik tu...membazir beras ak je ko keje kt sni 2 thn"
"huhuuu"

270511
"ok, i think that is problem in undergraduate syllabus of biomedical engineering because only 2 subjects that related to this department that are biomechanics and introduction to biomaterial. Actually, 4 subjects should be include in the program syllabus ; statics, dynamics, mechanics of materials and material structure."
"ooooh, that why la. we though that the subjects that not balance for electrical and mechanical field"
"yes, for mechanical engineeering students, they study finite element analysis in forth year after understand all the basic"
"that why la dr. i kinda blur" (hahaha..make a reason! in fact my colleagues can perform well) 
"So i think u need to read this mechanics of material book!"
"ooo..ok"

(thanks dr. because dont give up support and motivate me)


280511
"kaklong, i want to move the car over here!"
"ha...ok..be carefull" ( just let she coz i'm busy packing my stuff)
"hmm, until outside of the house la"
"haaa...yelah"
forward.right.backward.left.reverse.move. ( that time just thought that nazri n sepul also take time to go out from that gate)
and...
creeeeet.....
she stucked!
ouch!
my bluvy!
ohhhh
the back left tyre just in contact with the gate..
my bluvy got scratch
n it mean my heart tooo..
"ok, go out, i'll try"
shivering.
move forward a bit
ouch it will scracth more
::
finally, after about 10 minutes i successfully took out my bluvy
.. drove to pengkalan balak for our family annual meeting and family day..
during driving the dialog of adam in nur kasih the movie that sound like this " if u want something u need to sacrifice the thing that u love" ...n may be i lost  bit of my loved and i will get more ...insyaallah.
and that time i also think that IF i'm not give 100% trust this may be not happened, BUT all that was happened u cannot change it. AT LEAST, it just scratch your bluvy not involve in terrific accident.

290511
Alhamdulillah the koperasi meeting and family day ended successfully although the sukaneka was planned 6 hours before the game...hehe..what ever, it soooo happening!~

//do u recognize that word " IF" always belong to unsatisfied feeling. we think we can change the reality and "AT LEAST" neutralize it by thinking it was the best for that moment//

Sunday, May 22, 2011

RKA1-mate~Aspuri-mate~SSI-JB

I want to post picture first
:
:
:
:
my second time attend my ssijb-mate wedding
congratulation!
Best jumpe korg sume <3


Saturday, May 21, 2011

McQ

McQ or Most Common Question
Ok, just want to ask u olz...
What is the most common questions in your head?
I think everyone have something in their mind that unquestionable question
Or question without answer...Or there is the answer, but u not found it yet


Yeah... lately....the my McQ in my mind is " Do i take the right path???"
I don't know why...
I think i shouldn't think that...(at least not now)
but it always in my mind...always!

Hmmm, why i've that thought?
Because i not CONFIDENCE!
i don't know why...
i just thing i'm tooo small compared to them..(yes physically i am...but not mentally!)
I feel that  i have many weaknesses compared to them ( but, u have your own strength, aisyah!)

Argh...wake up aisyah...
I not suppose to have this feeling...rite now!
CONFIDENCE is very important, aisyah...
Yes... pls be confident with yourself, your decision, your credibility, your strength n.....
Allah always with u




" You owed me 1 journal" dr.rafiq

last month~

Assalamualaikum....
Already may..but right now i want to share the memorable moment in april..(hee...perap sebulan)
Ok, last month there was a visiting professor, Prof. Diego Mantovani from University of Laval, Canada..
He come for a week to our faculty, giving talk, workshop, meeting, discussion...and...travel to malacca (or jalan2 makan angin..hikhik) to expose to him the culture of malaysia.

so, on 3rd of April 2011 we went to malacca.
8.00 am : Departed from UTM Skudai
11.00 am : Arrived at Taman Mini Malaysia, Malacca
12.30 noon : Departed to BandaHilir, Malacca
1.00 pm : Arrived at Banda Hilir (Searching for the place to eat)
1.30 pm : Decided to eat at Johny, Dataran Melaka + Pray
3.00 pm : Museum Samudera
4.30 pm : A'Famosa
5.30 pm : Departed to Umbai
6.30 pm : Time to eat! shrimp, squid, crab, siakap, cockle n snail...yummy2!
10.00 pm : Return home..UTM

ok, let photos explain more =)

In the bus
Girls at the back?
Weird right...hihik...mediteg boys are weird =P
 Taman mini malaysia...
in rumah panjang sarawak
In front of Stadhuys's Building
  After Lunch
Posing in front of Padini..hihi

Our ship is friendship =P


// in process of improving my english //
//practice make perfect, right. so, let practise more!//

Sunday, May 15, 2011

// LIVE THE MOMENT //

Just want to share this article..
Source: Facebook Heliza Helmi..
Enjoy it !=)
 
//Seorang lelaki berjumpa dengan seorang Guru. Katanya:"Guru, saya sudah bosan hidup. Benar-benar bosan. Rumah tangga saya porak peranda. Usaha saya kacau. Apapun yang saya lakukan selalu gagal. Saya ingin mati". Sang Guru tersenyum: "Oh, kamu sakit""Tidak Guru, saya tidak sakit. Saya sihat. Hanya bosan dengan kehidupan. Itu sebabnya saya ingin mati". Seolah-olah tidak mendengar kata-kata lelaki tersebut, Sang Guru berkata, "Kamu sakit. Penyakitmu itu bernama 'Alahan Hidup'. Ya, kamu alahan terhadap kehidupan".

Banyak sekali di antara kita yang alah terhadap kehidupan. Kemudian, tanpa disedari kita melakukan hal-hal yang bertentangan dengan norma kehidupan. Hidup ini berjalan terus. Sungai Kehidupan ini mengalir terus tetapi kita menginginkan keadaan status-quo. Kita tidak melakukan apa-apa, kita tidak ikut mengalir. Itu sebabnya kita jatuh sakit. Kita mengundang penyakit.
Penolakan kita untuk ikut mengalir bersama kehidupan membuat kita sakit. Usaha pasti ada pasang-surutnya. Dalam berumah-tangga, pertengkaran kecil itu memang wajar. Persahabatan pun tidak selalu mesra. Apakah yang abadi dalam hidup ini? Kita tidak menyedari sifat kehidupan. Kita ingin mempertahankan suatu keadaan. Kemudian kita gagal, kecewa dan menderita.

"Penyakitmu itu boleh disembuhkan, asal kamu benar-benar bertekad ingin sembuh dan bersedia mengikuti petunjukku", kata Sang Guru. "Tidak Guru, tidak. Saya sudah betul-betul bosan. Tidak, saya tidak ingin hidup lebih lama lagi", lelaki itu menolak tawaran sang Guru. "Jadi kamu tidak ingin sembuh. Kamu betul-betul ingin mati ?", tanya Sang Guru. "Ya, memang saya sudah bosan hidup", jawab lelaki itu lagi. "Baiklah. Kalau begitu besok petang kamu akan mati. Ambillah botol ubat ini. Malam nanti, minumlah separuh isi botol ini. Sedangkan separuh sisanya kau minum besok petang jam enam. Maka esok jam lapan malam kau akan mati dengan tenang".

Kini, giliran lelaki itu menjadi bingung. Sebelumnya, semua Guru yang dia temui selalu berupaya untuk memberikan semangat hidup. Namun, Guru yang satu ini aneh. Bukan memberi semangat hidup, malah menawarkan racun. Tetapi, kerana dia memang sudah betul-betul bosan, dia menerimanya dengan senang hati. Setibanya di rumah, dia terus meminum setengah botol racun yang disebut 'ubat'oleh Sang Guru itu tadi.
Lalu, dia merasakan ketenangan yang tidak pernah dirasakan sebelum ini. Begitu rileks, begitu santai! Tinggal satu malam dan satu hari dia akan mati. Dia akan terbebas dari segala macam masalah. Malam itu, dia memutuskan untuk makan malam bersama keluarga di restoran Jepun. Sesuatu yang tidak pernah dia lakukan selama beberapa tahun terakhir. Ini adalah malam terakhirnya. Dia ingin meninggalkan kenangan manis. Sambil makan, dia bersenda gurau. Suasananya amat harmonis. Sebelum tidur, dia mencium isterinya dan berbisik, "Sayang, aku mencintaimu". Sekali lagi, kerana malam itu adalah malam terakhir, dia ingin meninggalkan kenangan manis.

Esoknya, bangun dari tidur, dia membuka tingkap bilik dan melihat ke luar. Tiupan angin pagi menyegarkan tubuhnya. Dan dia tergoda untuk melakukan jalan pagi. Setengah jam kemudian dia kembali ke rumah, dilihat isterinya masih tertidur. Tanpa membangunkannya, dia masuk dapur dan membuat dua cawan kopi. Satu untuk dirinya, satu lagi untuk isterinya. Kerana pagi itu adalah pagi terakhir, dia ingin meninggalkan kenangan manis! Sang isteri merasa aneh sekali dan berkata : "Sayang, apa yang terjadi hari ini? Selama ini, mungkin aku salah. Maafkan aku sayang".

Di pejabat, dia menyapa setiap orang, bersalaman dengan setiap orang. Pekerjanya pun bingung, "Hari ini, Boss kita nampak aneh ya?" Dan sikap mereka terhadap dia pun turut berubah. Mereka pun menjadi lembut. Kerana siang itu adalah siang terakhir, dia ingin meninggalkan kenangan manis! Tiba-tiba, segala sesuatu di sekelilingnya berubah. Dia menjadi ramah dan lebih toleran, bahkan menghargai terhadap pendapat-pendapat yang berbeza. Tiba-tiba hidup menjadi indah. Dia mulai menikmatinya.
Pulang ke rumah jam 5 petang, dia melihat isteri tercinta menunggunya di depan rumah. Kali ini isterinya memberikan ciuman kepadanya sambil berkata, "Sayang, sekali lagi aku minta maaf, kalau selama ini aku selalu menyusahkan kamu". Anak-anak pun tidak ingin ketinggalan, "Ayah, maafkan kami semua. Selama ini, ayah selalu tertekan kerana tingkah laku kami". Tiba-tiba, sungai kehidupannya mengalir kembali.Tiba-tiba, hidup menjadi sangat indah. Dia melupakan niatnya untuk membunuh diri. Tetapi bagaimana dengan setengah botol 'ubat' yang sudah diminumnya petang semalam? Dia terus pergi menemui Sang Guru. Melihat wajah lelaki itu, Sang Guru terus mengetahui apa yang telah terjadi dan berkata,
"Buang saja botol itu. Isinya air biasa. Kamu sudah sembuh! Apabila kamu hidup pada ketika ini (live the moment), apabila kamu hidup dengan kesedaran bahawa maut dapat menjemput kamu pada bila-bila masa saja, maka kamu akan menikmati setiap detik kehidupan.  

video
Leburkan egomu, keangkuhanmu, kesombonganmu. Berlembutkan dengan hidupmu, selembut air. Dan mengalirlah bersama sungai kehidupan. Kamu tidak akan bosan. Kamu akan mula merasai hidup. Itulah rahsia kehidupan. Itulah kunci kebahagiaan. Itulah jalan menuju ketenangan. Lelaki itu mengucapkan terima kasih kepada Sang Guru, lalu terus pulang ke rumah untuk mengulangi pengalaman malam sebelumnya. Semenjak hari itu, dia tidak pernah lupa untukhidup pada ketika ini (live the moment). Itulah sebabnya, dia selalu bahagia, selalu tenang, selalu HIDUP.//

 mak : terima kasih kerana  melahirkan kaklong..
terima kasih kerana sabar mmbesarkan anak mak yang degil ni...
terima kasih kerana x pernah jemu masak utk kami...
terima kasih kerana x pernah jemu basuh baju kami...
terima kasih kerana x pernah jemu mengemas rumah...
terima kasih kenara mengajar kaklong selok belok menghadapi kehidupan ni

SELAMAT HARI IBU MAK


.(¯`v´¯),
(_»@«_)
.(_..^._)•.,,.•´¯`•.,,.­•´¯`•.,,.•´¯`•.
...`•.,,.•´¯` •.,,.•´¯`•.,,.•´¯`•.,,(¯`v´¯),
::::::ԋαρρყ ɱσƚԋҽɾ´ʂ ԃαყ!::::(_»@«_)
²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²­(_ ..^._)´


abah : terima kasih kerana bekerja keras untuk mebesarkan kami...menyekolahkan kami...
terima kasih kerana x jemu nasihat n bagi sokongan kat kaklong...
terima kasih kerana memahami perangai kaklong yang kadang2 x dgr ckp abah...
terima kasih kerana memberi didikan sempurna kepada kami..


♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥
♥---------------- () --- ()-- () -- ()---------------,.♥
♥--------------- || --- || --|| -- ||--------------,.♥
♥--------------{*~*~*~*~*~*~*}-------------,'♥
...♥------- @@@@@@@@@@@@@@@-------,'♥
♥------- {~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ }--------.'♥
♥----@@@@@@@@@@@@@@@@@@----.♥
♥--- {~*~*~*~*~*HAPPY~*~*~*~*~ }-----'♥
♥--- {~*~*~*~*~BIRTHDAY*~*~*~*~}-----'♥
♥--- {~*~*~*~*[̲̲̅̅I̲̲̅̅ ̲̲̅̅l̲̲̅̅o̲̲̅̅v̲̲̅̅e̲̲̅̅ ̲̲̅̅y̲̲̅̅o̲̲̅̅u̲̲̅̅]~*~*~*~*}-----.♥
♥@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@*♥
♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥*♥

SELAMAT HARI JADI ABAH & ZAID


adik2ku : terima kasih kerana menjadi adik yang baik..

kawan2ku, rakan2ku, sahabat2ku, teman2ku : terima kasih kerana memahami ku...terima kasih kerana menemani ku tika suka dan duka.. terima kasih kerana menyokongku...terima kasih kerana menasihati ku tika ak silap..terima kasih kerana setia mendengar bebelan ketidakpuasan hatiku...terima kasih kerana menolong aku bangkit dari kejatuhnan..terima kasih kerana mengajarku erti kehidupan...
Sesungguhnya aku insan lemah yang perlukan kalian semua..



TERIMA KASIH UNTUK SEGALANYA..

p/s : hidup ini kalau terlalu lurus kita akan leka...kerna itu Allah menguji untuk kite sedar dan memperbaiki diri...InsyaAllah..

Kadang2 kita rase kite perlu siram air byk2 untuk pokok tu tumbuh dgn subur...tp realitinya pokok itu berbeza sifatnye dgn pokok yg ditanam sebelum ini...lalu air yg disiram td bukan shj menyebabkan pokok itu mati...malah beberapa pokok disekelilingnya juge terkena tempias...

Tuesday, May 3, 2011

Memorable Memory Mac~

Ok, lets start with memory in mac first ok,
because the previous memorable memory was in february rite...

Actually many things happened in the middle of march...
It started with going jasin, malacca to attend our coursemate's wedding : jannah..
She look gorgeous that day...
Congrate jannah!


Haa...the first unexpected thing that day was although we were convoying in five cars from jaybee to jasin but we have splitted into three exit, one car exit at tangkak exit, three cars exit jasin and another one car exit air keroh...hahaha...miscommunication...Fortunately, everyone safely arrive at the wedding... alhamdulillah



Then, from jasin three cars go to alor gajah, my home because after that we've planned to go round malacca town...

At my house, my dad excitedly explain how to go there and there as he knows every road at malacca town..haha..So, we going out from my house at 5.30 pm and arrived at taming sari around 6.30 pm.



Buy the ticket and que for half and hour to sit in taming sari just 7 minite...how come the que session was longer than sit in taming sari!huh...but, it's ok because it was nice from up in the sky..can view whole malacca town..

After that i planned to take them ride river cruise, but everyone was hungry....So, we pray at masjid selat first

Lastly we eat at Nasi Goreng Antarabangsa at Dataran Pahlawan...

Ok, that was 12 Mac 2011~ Enjoyable day....
___________________________________________________________________________
But, something bad happened in the next two days...
On Monday, 14 Mac 2011
That moment, Mira, Pka, Ikman and I just finished our lunch at makjah restaurant.
It was drizzling raining... 
at three junction P03 FKE..
we want to go straight..
but...
....booom!...
one motor didn't stop at the junction and crashed mira's car..
mira stop the car...
i just can see someone fall on the car....
panics...
drizzling rain turn to heavy rain...
the girls was crying...
someone was under the car, oh my god!
i didn't aspect that because i just saw one person fall into the car before this...
All of us panic, didn't know what to do..
one car come and help sending that boy to pusat kesihatan,,,
and they ask us to report to UTM guard..
:
:
:
UTM guard-police tun aminah-mechanics-the victims
Fortunately, the boys just have minor injury at his head and hand

What i want to say is : WE ARE TOGETHER that moment...
touching moment actually...
it only exist US not u and me...
happy and solve problem together...
Hope we can be like that forever...
Amiiin...

Menjenguk....

Assalamualaikum....

uhuuuuu.... lamenyer....x visit blog ni...
dah berhabuk dah....
pokok2 dalam blog ni pon da mati x bersiram...hahaha...
2 bln yg lps kot last siram pokok...=P
hehehe...bizi sangat smpi nk menjenguk pon x de mase...
byk sbnrnyer nk tulis...
yela...aritu beria2 janji setiap bulan ade entri event plg best n review book...
dush2 kt aisyah sbb x disiplin!..
tapi....... rite now mood nk menjenguk blog ni je...
so....see u in next entri..
daaaa....=)
mati da pokok ni...

 

Sample text

Sample Text

Sample Text