Social Icons

Pages

Saturday, April 19, 2014

April

Bismillahirrahmannirrahim...
A.p.r.i.l
April seindah nama...
Bagai nama watak seorang gadis dalam cerita novella...
Berlatarbelakangkan sakura...

Yeah...
Setelah panas dan kemarau melanda Malaysia, bumi ini diwarnai oleh sakura yang merimbun memenuhi jalan...
Subhanallah sungguh indah ciptaan tuhan itu..




Alhamdulillah bulan april jugalah bulan penuh warna warni yang aku lalui...
April bermulalah pengajian doktor falsafah ku di utm ini...
Jodoh aku bersama utm memang sangat kuat..
Masuk tahun ini sudah hampir sembilan tahun aku menghirup udara skudai yang permai ini..
Satu tempoh yang sangat panjang kerna sepanjang persekolahan dulu pon aku pernah belajar di satu sekolah tidak lebih dari 3 tahun..

Aku bukan tidak bersyukur.
Aku sangat bersyukur dikurniakan rezeki di sini.
Dikala semua rakan taulan berusaha mencari pekerjaan, aku sangat bersyukur telah dikurniakan
pekerjaan yang stabil disini..

Namun, seperti air yang bertakung di sesuatu tempat untuk jangka waktu yang lama, ianya akan berkeladak.
Begitu juga aku. Tepu mengulang rutin-rutin yang berulang.
Air yang mengalir lebih jernih daripada yang bertakung.
Aku ingin berkelana melihat dunia ciptaan-Nya, menimba ilmu daripada ilmuan luar serta menyebarkan ilmu dan berdakwah kepada orang luar jua.
Kerna sunnatullah di para sahabat dahulu, mereka jua mengembara hanya untuk mendapatkan sepotong hadis dan menjelajah ke seluruh alam untuk menyebarkan apa yang mereka pelajari.

Di bulan april ini juga, aku dipanggil untuk temuduga biasiawa mara ( oh ianya sebenarnya pinjaman).
Alhamdulillah aku telah lakukan yang terbaik.
Semoga permohonanku berjaya.

Minggu depan, tarikh keputusan mara akan diumumkan.
Begitu juga tarikh akhir penghantaran borang perjanjian cuti belajar utm.

Semoga aku dikurniakan kurniaan terbaik dari-Nya.
Kerna dia Maha mengetahui apa yang terbaik hari ini dan masa depan untuk diriku ini serta yang terbaik untuk agamaku..
Semoga aku redha dengan segala ketetapan yang telah ditetapkan oleh-Nya dan sentiasa bersyukur.
Amin

P/s : Perjalanan hidup ini memang penuh dengan cabang-cabang.
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text