Social Icons

Pages

Wednesday, May 28, 2014

Semoga yang terbaik untuk kita semua

Bismillahirrahmannirrahim...

Rejab tiba, menandakan tapakan ramadhan semakin dekat...
Semoga ramadhan kali ini lebih baik daripada yang telah lalu..

Bulan mei...
Bulan lahir abah, zaid
Bulan dimana didalamnya juga ada hari ibu, hari guru dan sebagainya...

Bulan ini juga membawa pelbagai cerita kepadaku...
Sebulan setelah aku melangkahkan kaki ke alam phd...
Aku mara mengikuti kursus etika klinikal....
Juga berkesempatan untuk kali pertamanya mengikuti konferen para shaikh di ilmfest...




Setiap kehidupan penuh suka, duka, kejutan, kegembiraan, kesedihan, kerisauan...

Pulang dari menuntut ilmu dengan gembira, aku dikejutkan dengan beberapa berita di ruang lingkup kumpulan penyelidikanku...
Kejutan demi kejutan... menyesakkan dadaku...
Bertambah pula dengan keserabutan diri...
Keliru, kecewa, terkilan,



Allah maha lembut, maha memberi rahmat...
Disaat aku ditahap ultimate stress itu, aku di gembirakan dengan gelak tawa
Suka ria meraikan kegembiraan rakan-rakan....
Jujur, kegembiraan rakan akan terpercik kepada kita, jika kita ikhlas meraikannya





Alhamdulillah.
Keserabutan yang aku alami seminggu ini hilang diterbang angin...
Walau aku tahu.... jalan ini penuh berliku...
Kiri dan kanan ku terlalu banyak tanah yang rapuh yang mungkin akan runtuh menghimpap.
Juga jalan dihadapan mungkin penuh lubang yang aku mungkin akan jatuh...
Yang penting aku perlu kuat.
Perlu berhati-hati.
Tapi jangan jalan terlalu lambat.
Yup, aku yakin aku boleh berlari dengan laju ! dengan izin Allah swt.
Walau aku sebenar sangat ingin terbang tinggi...



Semoga yang terbaik untuk kita semua :-)
Walau kadang sabar itu lebih mudah dari redha...
In shaa Allah
Sesungguhnya kita semua lemah, semoga Allah kuatkan kita...
Sesungguhnya kita semua keras, semoga Allah lembutkan kita...
Dan sesungguhnya perancangan Allah itu adalah yang terbaik untuk kita...
Bersyukurlah dengan segalanya.
alhamdulillah.
posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text