Social Icons

Pages

Monday, February 27, 2012

Antara Dua

Menaip di malam gelita
Bertemankan sang katak memanggil hujan
Oh makin lebat lah hujan menyelimuti tidurku nanti

Antara dua
Aku masih gagal memilih yang terbaik
Walaupun masanya kian suntuk

Kedua-duanya hampir sama
Punya keistimewaan tersendiri
Cuma konsepnya berbeza

Pilihan pertama
Teknik berdikari akan diuji
Keberanian dan kepercayaan
Pilihan kedua
Kepasukanan dan ilmu
Pilihan pertama juga akan memperoleh ilmu
tetapi secara tersirat

Jujur, 
Hati lebih terarah kepada yang pertama
Alasan, peluang yang jarang didapati
Atau mungkin kerana telah mengeluarkan modal
Walaupun sedikit

Oh Tuhan,
Berikan aku petunjukMu,
Kerna Engkau Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk hambaMu ini
Amin




Ok, mesti pelik kan... ape la aku merepek ni
Sebenarnyer seminggu ni aku konfius nak pegi kota kinabalu flight tiket murah dgn gang2 tutor tu ke x.
Sebab konfius? Kitorg pegi 5 org, tapi aku ngn ayien kne pegi awal sehari dr yg lain2..
Tapi, last minit ayien x dpt pegi sebab uruskan prof. pelawat. So, aku kene pegi sorg2 awal sehari
Heheee... konfius cam nak g negara lain je... padahal sabah je pon...=P
Xde la sbb aku ade satu lagi program pada mase same...
So, sekarang ni tengah buat pilihan yang terbaik...
kota kinabalu vs muhayyam
Bak kata pak uda tadi, pegi je la pastu dok je kat hotel tu smpi yg lagi 3 org dtg esoknyer ape susah...
Kaan, entah2 Allah s.w.t saje nak suh aku praktis g sorg dulu dlm mesia ni kot2 nanti kene g oversea sorg2 ...(Hehe, walaupon aku sangat berharap aku x sambung phd sorg2 nanti). 



p/s: buku itu sold out juge di situ...

No comments:

Post a Comment

 

Sample text

Sample Text

Sample Text